Harm Nico Plomp
Senior Business Intelligence Consultant
Mijn naam is Harm Nico Plomp, een ervaren adviseur en manager op het gebied van datagedreven werken, informatiemanagement en advanced analytics. Ik voel mij als geen ander thuis op het snijvlak van complexe data-analyses en praktische toepassing daarvan. Ik spreek de taal van de analisten en weet waar de cijfers vandaan komen. Maar ben ook in staat de cijfers te duiden en bestuurders en managers voorzien van de juiste betekenis.
Bij Van Dam Datapartners werk ik als senior projectleider aan de ontwikkeling van Business Intelligence producten, dashboards en rapportages met stuurinformatie, kwantitatieve impactanalyses, financierings- en verdeelmodellen. Ik werk voor tal van opdrachtgevers in de (semi-)publieke sector en daarbuiten. Daarnaast leid ik verandertrajecten om organisaties meer datagedreven te laten werken.
Ik denk in oplossingen, ben pragmatisch en constructief.

Werkte onder andere voor:



Fan van deze artikelen
Whitepaper: Hoe ontwikkel ik een dashboard binnen mijn gemeente?
In dit whitepaper worden handvatten gegeven om binnen een organisatie te komen tot een dashboard. Eerst kijken we naar de huidige situatie, de gewenste situatie en de mogelijkheden om verandering door te voeren.
Klantverhaal: Impuls Kinderopvang
Impuls is een van de grotere lokale kinderopvangaanbieders in Amsterdam, met name gevestigd in West en Nieuw-West. Met 78 vestigingen verdeeld over 6 wijken worden circa 3.000 kinderen per week
Word ook onderdeel van het team
Wil jij adviseren op basis van feiten in plaats van onderbuikgevoel? Resultaten meten en zien, zonder te gokken? Inzicht en grip krijgen op belangrijke maatschappelijke thema’s bij bijvoorbeeld gemeente, kinderopvang of zorg? Onze datagedreven professionals weten hoe, en daar kun jij onderdeel van zijn! Onze adviseurs en BI consultants delen graag hun kennis en ervaring.
Met behulp van dashboards, analyses, business cases en onderzoeken, helpen wij de schat aan beschikbare data om te zetten naar waardevolle stuurinformatie. Door de juiste vragen te stellen en de data in context te plaatsen, stellen wij organisaties in staat om goede strategische beslissingen te nemen.